MENU - zobrazit / skrýt

Nová Mazda 6 - jak se vám líbí?


Teď již minulý model Mazdy 6 zaujal zejména svým sportovním designem, za který se nemusí stydět ještě dnes. Nová generace přebírá štafetu po dosluhujícím modelu a vstupuje na trh s ještě sportovnějším kabátem.

Ten prezentují přední světlomety střižené spíše v podobném duchu jako u Mazdy 3 a typická lichoběžníková mřížka chladiče s mohutným emblémem automobilky. Zadní část zdobí koncové lampy LED zasahující hluboko do boků karosérie. Nechybí ani dvojice koncovek výfuků, které opticky spojuje plastový difuzor.

Sedan, liftback i kombi

Mazda 6 vstoupí na trh ve třech karosářských variantách - sedan, liftback a kombi. Všechny tři verze oproti předchůdci narostly o desítky milimetrů. Díky větším vnějším rozměrům je nová "šestka" prostornější než současná generace. Konkrétně narostl prostor pro nohy o 20 mm a ve výšce ramen o 9 mm. Konstruktéři také zapracovali na výhledu z vozu, který by měl díky speciálním opěrkám vzadu a rozměrným zpětným zrcátkům patřit k nejlepším ve své třídě.

Další inovaci představuje systém ventilace, klimatizace a odvětrávání, který na rozdíl od předchůdce umožňuje nastavit individuální teplotu pro řidiče a spolujezdce.

Zbrusu nový je také volant a řadící páka umístěná blíže řidičově ruce. Tříramenný sportovní volant kromě nového provedení nabízí řidiči také ovládání takřka celého vozu. Nechybí zde ovladače klimatizace, palubního počítače, audiosystému, navigace či BT handsfree.

Výbava

Na tuzemském trhu bude nová Mazda 6 k dispozici ve čtyřech stupních výbavy, kde najdete spousty nových prvků. Z nejzajímavějších jmenujme bixenonové natáčecí světlomety, dvouzónovou klimatizaci, navigační systém se 7" dotykovým displejem, BT handsfree s hlasovým ovládáním, které komunikuje v sedmi světových jazycích či parkovací senzory. Samozřejmě nechybí příplatkový prémiový audiosystém BOSE.

Motory

Zákazník bude moci vybírat mezi čtyřmi motorizacemi, třemi benzíny a jedním dieselem. Nejsilnější zážehový agregát o objemu 2,5 litru, který v nabídce nahradí nepříliš oblíbený motor 2.3 montovaný do verze Sport, disponuje vyšším výkonem o 2 kW, tedy 125 kW a také vyšším kroutícím momentem o 19 N.m (226 N.m při 4000 ot/min). To vše při nižší spotřebě paliva, a to o téměř 7 %. Motor využívá sekvenčního časování ventilů S-VT a systém variabilního sání VIS.

Kromě toho v nabídce nechybí osvědčené motory 1.8 a 2.0, které slouží i v současné generaci. Konstruktérům Mazdy se ale údajně podařilo snížit jejich spotřebu paliva, konkrétně o 10,3 resp. 11,7 %. Jak toho ale docílili bohužel není známo.

Diesel v nabídce reprezentuje taktéž známý dvoulitr MRZ-CD 2.0 s částicovým filtrem DPF. Jeho výkon vrcholí na hodnotě 103 kW (140 koní) při 3500 ot/min a točivý moment na 330 N.m při 2000 ot/min. To sice nejsou nijak oslnivé hodnoty, ale kdo se se vznětovým dvoulitrem svezl, jistě mi dá za pravdu, že se jedná o vynikající agregát.

Motory spolupracují s pěti- resp. šestistupňovými manuály, přičemž zájemci o benzínový dvoulitr mohou zvolit pětistupňový automat.

Nová Mazda 6 je postavena na zbrusu novém podvozku. Ten má přední kola zavěšena na dvojitých trojúhelníkových ramenech uchycených v šesti bodech k dvojici obvodových rámů. Tužší tlumiče navíc poskytují více jistoty v zatáčkách při zachování komfortu na palubě. Spodní rameno předních zavěšení je uchyceno pomocí jediného čepu, díky čemuž je řízení přesnější a čitelnější.

Zadní víceprvková náprava Multi-link také doznala výrazných modifikací. Ložiska vlečných ramen mají o 10 mm větší průměr a jsou uložena o 25 mm výše, takže sbíhavost se během propérování mění téměř lineárně, což ve spojení se vzpřímenějšími tlumiči zlepšuje stabilitu a ovladatelnost i komfort jízdy. Zcela nové je také hřebenové řízení s elektrickým posilovačem EPAS, který šetří energii, což se projevuje v úsporách pohonných hmot.

Ačkoli je nová Mazda 6 větší, její hmotnost činí o celých 35 kilogramů méně než je tomu u současné generace. I přesto se rozhodli konstruktéři posílit brzdovou soustavu většími kotouči o průměru 299 mm (současná generace má 283 mm). I vzadu se nachází kotouče s průměrem 280 mm. Do brzdového okruhu všech modelů je dále standardně zařazený protiblokovací systém ABS, elektronický dělič brzdných sil EBD, systém DSC a protiprokluzové zařízení TCS.

O bezpečí posádky na palubě se starají aktivní opěrky hlav, šestice airbagů, pásy u předních sedadel mají předpínače a omezovače napětí, pedály brzdy a spojky se při čelním nárazu uvolní ze svých závěsů, čímž se výrazně snižuje riziko poranění nohou řidiče. Samozřejmě nechybí systém ISOFIX.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!

autor: redakce Menzone.cz



© MENZONE | vyrobil INET-SERVIS.CZ

ZOBRAZIT KLASICKY | MOBILNÍ VERZE