MENU - zobrazit / skrýt

Mazda CX-7 - sportovní SUV


Ten, kdo byl v posledních dvou letech v Americe a rozhlédl se po tamních silnicích, možná si všiml Mazdy CX-7, která měla právě v USA veliký úspěch. Toto sportovně pojaté SUV, které se v Americe prodává od roku 2006, přichází v evropské verzi do České republiky až nyní, a to s asi ročním zpožděním.

To si vyžádaly jeho komplexní úpravy, které korespondují s vyššími nároky evropských zákazníků. S tím současně souvisí naše upozornění: když budete o koupi této Mazdy uvažovat, rozhodněte se pro evropskou specifikaci, vydrží více než ta americká. Ale zpět k automobilu samotnému. Na první pohled vás jistě zaujme sportovní design tohoto automobilu. Podívejme se proto na něj podrobněji.

Vymyká se od ostatních

Mazda CX-7 se vymyká od ostatních vozů kategorie SUV. Působí mnohem ostřeji, než je v této společnosti zvykem. Hranaté tvary, které často evokují terénní vozy, jsou ty tam. Nahradily je ostré linky a dravý klínovitý profil. Charakteristické jsou nejen světlomety zapuštěné do výrazných předních blatníků, ale také stupňovitá boční linie v zadní části vozu. Průhledné zadní skupinové svítilny dokreslují sportovní charakter a působí jako z dílny tuningové firmy. Přesně stejný pocit, který vyvolává tahle Mazda při pohledu zvenku, na vás zapůsobí také uvnitř.

Interiér

V Mazde CX-7 se sedí příjemně vysoko. Samotná sedadla mají pohodlný tvar a s podélným páskem v odlišném provedení připomínajícím krokodýlí kůži také dobře vypadají. Potěší poměrně vysoko umístěný středový tunel s krátkou řadící pákou, stejně tak jako velmi moderně vyhlížející střední část přístrojové desky. Ten má srozumitelně rozmístěné ovládací prvky. Neodpustíme si však kritiku na příliš malý displej umístěný v jeho horní části. Ten slouží k zobrazování informací rádia, klimatizace i palubního počítače, a to je na jeho jeden řádek příliš mnoho údajů. Sportovní pojetí Mazdy CX-7 je vidět také z oddělených přístrojů s výraznými oranžovými stupnicemi. Příjemně provedený je také volant s přehledně umístěnými ovladači.

Mazda CX-7 je standardně pětimístným vozem a v nabídce není na rozdíl od řady konkurentů sedmimístné provedení. To se prodává pouze na americkém trhu pod názvem Mazda CX-9.

Také zavazadlový prostor se základním objemem lze označit jako plně dostačující. Jeho příjemným detailem je možnost sklopení zadních sedadel právě zezadu pomocí speciálních páček. Až když si toto řešení vyzkoušíte při nakládání něčeho většího, zjistíte, jak je praktické.

Takže si to nyní shrňme. Mazda CX-7 má sportovní vzhled a dravě působící interiér s dostatečnou prostorností. Nyní se zaměřme na samotnou jízdu a techniku vozu.

Jízdní vlastnosti

Také v této oblasti jde Mazda CX-7 mimo střední proud a ukazuje, že to se sportovním charakterem myslí skutečně vážně. Jak jinak by totiž mohla pod kapotou nabízet jediný motor, kterým je přeplňovaný čtyřválec z typů MPS s výkonem naladěným na 258 koní. Ten autu zajišťuje skutečně nadstandardní dynamiku, kterou reprezentuje například zrychlení z klidu na 100 km/h za 8 sekund. Když se podíváme na segment podobně velkých vozů SUV, zjistíme, že se jedná o jeden z vůbec nejrychlejších vozů. Rychlejší je pouze BMW X3 se svými třílitrovými šestiválci.

Má velmi silný zátah, který byste od podobně velkého auta vůbec nečekali. Točivý moment 380 Newton-metrů se svojí velikostí vyrovná turbodieselům, avšak u zážehového motoru je k dispozici v mnohem širším spektru otáček. Jízda je proto velmi příjemná a v běžných podmínkách není potřeba nijak často řadit. I přesto je ale volba jednotlivých rychlostních stupňů při sportovním stylu jízdy velmi příjemná. Chod řadící páky je totiž krátký a přesný. Přesto si nemůžeme odpustit jednu připomínku. Je škoda, že CX sedmička je k dispozici pouze s manuální převodovkou. Klidně bychom si ji dovedli představit také v kombinaci s automatem, který se dodává na americkém trhu.

Jistě si říkáte, že Mazda CX-7 je sice rychlá, ale co ta spotřeba?

Při běžné jízdě je potřeba počítat s nějakými 13 litry na sto kilometrů. Lze samozřejmě jezdit i za 11, ale to znamená značné omezování. Zároveň však není problém jezdit za 15 a při sportovním stylu jízdy za ještě více. Na druhou stranu ve srovnání s turbodiesely je v tomto voze vyšší spotřeba nahrazena kromě samotné dynamiky i velmi příznivými cenami a bohatou výbavou. Zastavme se ještě na chvíli u jízdních vlastností této Mazdy.

Připojitelný pohon všech kol funguje spolehlivě jak na kvalitních asfaltkách, tak na polních cestách. Jen v okamžiku, kdy se snažíte hledat skutečné limity tohoto vozu, pocítíte, že připojení zadních kol má drobné zpoždění. Z celkového pohledu je ale projev tohoto vozu sportovní, a tím dobře ladí s jeho ostatními vlastnostmi.

Mazda jde s modelem CX-7 vlastní cestou. Vsadila na sportovní vlnu, z níž neslevuje v žádném ohledu.

Díky tomu se nám zdá správné srovnávat ji spíše s již zmiňovaným a cenově výše postaveným BMW X3 než s japonskými a případně korejskými konkurenty, mezi něž se řadí cenově. Ovšem žádný z nich není schopen za cenu kolem osmi set tisíc korun svému řidiči poskytnout radost z ovládání stáda o velikosti 258 koní.

Plusy

atraktivní design
prostorný interiér
komfortní sedačky
silný a kultivovaný zážehový motor
ostré brzdy
dobrý poměr výbavy a ceny

Mínusy

vysoká spotřeba
malý počet odkládacích ploch
málo účinný posilovač řízení v nízkých rychlostech

Mazda CX-7

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Zdvihový objem: 2260 cm³
Výkon: 190 kW (258 k) při 5500 ot./min.
Točivý moment: 380 N.m při 3000 ot./min.
Maximální rychlost: 210 km/h
Zrychlení: 0-100 km/h: 8,0 s
Kombinovaná spotřeba: 10,2 l/100 km
Cena: 785 900 Kč  

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!

autor: redakce Menzone.cz

Video Mazda CX-7 - sportovní SUV


© MENZONE | vyrobil INET-SERVIS.CZ

ZOBRAZIT KLASICKY | MOBILNÍ VERZE