Lexus LS 460 - Luxusní limuzína


V dnešním testu vám představíme výjimečné auto. Jedná se o limuzínu, která získala titul světového auta roku 2007. Tady je Lexus LS460. Na první pohled možná vypadá trochu jednoduše. Věřte ale, že zdání v tomto případě klame. Když jste ve společnosti tohoto auta déle, budete na něm neustále nacházet nové a nové tvary a linky, které byly původně za elegancí a jednoduchostí ukryté.

 

To platí jak o přední části vozu s dominantní maskou, tak o protažené zádi. Jakoby jasně říkal, že je postaven proto, aby co možná nejlépe plnil funkci luxusní limuzíny. Právě v tom se totiž liší od svých hlavně německých konkurentů, kteří jsou více navržení jako auta zaměřená především na řidiče. Zatímco v tomto voze, jak jsme zjistili, je nejpohodlnější místo právě vzadu.

Pasažér na tomto zadním sedadle totiž má k dispozici bohaté možnosti ovládání audiosystému, nastavování vlastního sedadla nebo sedadla před sebou. Testovaný vůz je dále vybaven DVD systémem s výklopným displejem. Ne, že by tyto prvky nenabízely pro své vozy daného segmentu ostatní značky, nicméně atmosféra v Lexusu právě k jízdě na zadním sedadle jaksi přirozeně vybízí. Sedadla jsou příjemně měkká a vše v okolí cestujících je hojně čalouněno jemnou kůží. Podmanivé až hýčkající prostředí je tvořeno také velmi nízkou hlučností, která provází cestování v tomto voze. O ní ale ještě bude řeč.

Za volantem LS460

Přesto se nyní přesuňme za volant tohoto více než pět metrů dlouhého elegantního sedanu a nechme se hýčkat zde. Přední sedadla nabízejí podobný komfort jako vzadu, jen se samozřejmě na nich nelze ze zřejmých důvodů tak rozvalit? Disponují stejně měkkým čalouněním. Samotná přístrojová deska je kvalitně zpracovaná a vyrobená z hodnotně působících materiálů. Když znáte ostatní modely značky Lexus, možná by se vám, podobně jako nám zdálo, že přístrojová deska je možná až příliš konvenční. Na druhou stranu ale vyniká snadnou obsluhou všech funkcí. Dotykový centrální displej je přehledný a není proto problém ovládat všechny potřebné funkce jeho prostřednictvím. Především pro starší generaci majitelů jsou navíc pro většinu funkcí k dispozici i klasická konvenčně pojatá tlačítka. Podobně jako u jiných modelů Lexus nebo i Toyota nás ale v některých případech omezovala nemožnost zadávat například cíl navigačnímu systému při jedoucím voze. Chápeme, že se jedná o bezpečnostní prvek, nicméně Lexus zřejmě nepočítá s tím, že nastavování nemusí provádět řidič, ale také jeho spolujezdec. Když už jsme u kritických poznámek na přístrojovou desku, nelze se nezmínit o poměrně rušivém oranžovém symbolu zapnutého airbagu spolujezdce. Ptáme se, proč nemůže tento oranžový piktogram doplněný písmeny "off" svítit v okamžiku jeho deaktivace. Na tyto malichernosti ale zapomenete, jakmile se rozjedete. V ten okamžik se charakter Lexusu vybarví ještě názorněji.

Tichý motor

Po stisku startovacího tlačítka poznáte samotné nastartování především podle ručky otáčkoměru. Jemného šumění osmiválce s objemem 4,6 litru si možná ani nevšimnete. Samotný rozjezd lze díky jemnosti přirovnat rozjezdu vlaku. Automobil se totiž v naprosté tichosti dá do pohybu. Při jízdě rozličnými jízdními režimy a v různých provozních situacích je potřeba vyzdvihnout práci zcela nové a do značné míry unikátní osmistupňové samočinné převodovky. Její práci asi nejlépe vystihuje výraz, že o ní vlastně ani nevíte.

Svým jízdním projevem se Lexus LS 460 liší od již zmiňovaných německých konkurentů. Oproti nim dokáže svého řidiče od dění kolem vozu více izolovat. To je dáno spojením velmi nízké hlučnosti ústrojí pohonu stejně tak jako důsledným odhlučněním podvozku. Účinně jsou pohlcovány také vibrace, takže jízda vzdáleně připomíná plavbu lodi. Vzduchem odpruženému podvozku lze nastavovat tuhost ve třech stupních. Nám se nejvíce zamlouvalo komfortní naladění. Podvozek jako takový byl totiž příjemně měkký, avšak na druhou stranu stále účinně omezoval přílišné naklánění vozu v zatáčkách. Bylo zřejmé, že systém řízení podvozku udělal u Lexusu velký pokrok. V této souvislosti je vhodné zmínit také řízení. Zdá se, jakoby snad volant ani nebyl spojen s koly. Necítíte v něm totiž naprosto nic. Tato informace by u sportovního vozu byla jistě brána jako negativum, v tomto případě je ale jasnou předností. Právě jakási utlumenost vozu působí tak, že motor s výkonem 381 koní se subjektivně jeví méně dynamickým a dravým dojmem, než je tomu u konkurence. Lexus při vývoji svého nejvýše postaveného modelu velmi dbal na bezpečnost. Její aktivní stránka je zajištěna nejen účinným stabilizačním systémem, který reaguje velmi brzo a jakýkoliv projev destability potlačuje již v zárodku.

Model LS 460 jasně ukázal, že Lexus má jasnou představu, jak postavit luxusní limuzínu a v tomto svém přístupu nedělá kompromisy. Postavil zkrátka auto, které je každou svojí částí zaměřeno na poskytování nejvyššího možného komfortu. Právě v tom je v dnešní stále sportovněji a dynamičtěji zaměřené době jeho výjimečnost a nejsilnější stránka.

A počkejte, to ještě není konec. Máme pro vás ještě připravenu jednu specialitu tohoto auta. Mohli jste vidět jak Lexus sám parkuje. Je sice pomalejší, než byste to zvládli sami, což omezuje praktickou využitelnost, nicméně o pokrokovosti tohoto vozu nelze pochybovat.

Lexus LS460

Motor: zážehový vidlicový osmiválec
Zdvihový objem: 4608 cm3
Výkon: 381 k / 280 kW při 6400 ot./min.
Točivý moment: 493 N.m při 4100 ot./min.
Maximální rychlost: 250 km/h
Zrychlení: 0-100 km/h: 5,7 s
Kombinovaná spotřeba: 11,1 l/100 km
Cena: 2 459 000 Kč
 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!

autor: redakce Menzone.cz


© MENZONE | vyrobil INET-SERVIS.CZ 2011 - 2024 | ZOBRAZIT KLASICKY | MOBILNÍ VERZE |