Aston Martin DBS - jako James Bond
	Z filmového plátna do běžného provozu, takovou kariéru umí udělat jen superauto agenta 007. Aston Martin DBS byl k vidění už loni v poslední bondovce Casino Royale, do rukou obyčejných smrtelníků se ale dostává až nyní.
	
	 
Pokud Aston Martin dokáže něčím zaujmout , pak je to jeho styl a elegance. Již dlouhá léta přináší na trh modely, které jsou i roky poté považovány za neobyčejné a žádané. A nový model DBS tuto skutečnost jen potvrzuje.
Poprvé se DBS představil loni v květnu jako auto Jamese Bonda z filmu Casino Royale, jenže filmový bourák se od toho reálného přeci jenom trochu liší. Když si odmyslíme arzenál zbraní, pak lze najít malé odlišnosti i v samotném designu, ovšem nic, co by vůz zásadně změnilo.
Popisovat jak vůz vypadá je zcela zbytečné, protože případné fotografie řeknou vše potřebné. Lze jen zopakovat, že luxusní a elegantní GT je opravdu úžasné a krásné auto a zřejmě se nenajde moc těch, kteří by něco podobného nechtěli mít doma v garáži.
O pohon DBS se bude starat téměř stejný šestilitrový dvanáctiválec jako v modelu DB9. Motor má sice stejný základ, ale prošel řadou modifikací a výsledkem je tak solidní atmosférický výkon 380 kW (517 k) a točivý moment 570 Nm. I díky ještě únosné hmotnosti 1 695 kg pak dokáže toto elegantní GT zrychlit na stovku za 4,3 s a dosáhne maximální rychlosti 302 km/h.
Stačí již jen rozbít prasátko, vytáhnout trochu peněz. Prodej by měl být spuštěn na jaře roku 2008 a cena má začínat na částce 250.000 Euro (zhruba 6.925.000,-Kč).
Aston Martin DBS
Základní informace
- dvoudveřové dvoumístné kupé
 - karosérie z hliníku, magnézia a karbonu
 - dveře z hliníkové slitiny o velké tuhosti
 - přední adaptivní bi-xenonové světlomety
 - zadní LED světlomety
 
Motor
- objem motoru 5 935 ccm, 12 válců, 48 ventilů
 - kompresní poměr 10,9:1
 - motor umístěn vpředu, náhon zadních kol
 - speciální ocelový výfukový systém
 - výkon motoru 380 kW (517 k) při 6 500 ot/min
 - točivý moment 570 Nm při 5 750 ot/min
 - zrychlení 0-100 za 4,3 s
 - maximální rychlost: 302 km/h
 
Převodovka
- vzadu umístěna manuální šestistupňová převodovka (transaxle)
 - zadní samosvorný diferenciál
 
Kola
- přední 8,5 x 20" Pirelli P Zero 245/35
 - zadní 11 x 20" Pirelli P Zero 295/30
 
Brzdy
- přední karbon-keramické disky 398 mm, šestipístkové třmeny
 - zadní karbon-keramické disky 360 mm, čtyřpístkové třmeny
 - dynamická kontrola stability DSC se závodním modem
 - systémy ABS, EBD, EBA
 - kontrola trakce
 
Rozměry
- délka 4 721 mm
 - šířka 1 905 mm
 - výška 1 280 mm
 - rozvor 2 740 mm
 - objem nádrže 78 l
 - váha 1 695 kg