Chrápete? Poradíme, jak to trochu omezit a nechat okolí vyspat


Chrápete? Poradíme, jak to trochu omezit a nechat okolí vyspat

Zdroj: flickr.com

Neustále vám manželka, přítelkyně nadává, že se kvůli vašemu chrápání nevyspí? Opravdu to není nic příjemného. Pozitivní je, že to není nic ojedinělého, objevuje se u poloviny populace. V první řadě je potřeba se přesvědčit, že chrápání není projevem nějakého zdravotního problému. Někdy může znamenat i poměrně vážné onemocnění. Pokud tuto možnost vyloučíte, existuje pár rad, které ho pomohou utlumit.

Chrápete tehdy, když vzduch nemůže volně proudit průchody za nosem a ústy. Někdy může být znamením i mnohem vážnějšího stavu, který se nazývá obstrukční spánková apnoe (OSA). Právě OSA je porucha dýchacích cest, která se projevuje ve spánku, kdy se příliš uvolní svaly v zadní části krku, které mají mimo jiné za úkol podporovat měkké patro, čípek, mandle, boční stěny hrdla a jazyk. Pokud se však uvolní, tak přestanou plnit svou funkci a dochází k zamezení dýchání. Není to legrace, neléčená nemoc může vést k vyššímu tlaku, větší únavě, ale i depresi, mrtvici nebo srdeční chorobě.

Pokud vyloučíte toto onemocnění, můžete si od chrápání pomoci páskou na nos nebo nosním dilatátorem. Tyto pomůcky vám pomohou rozšířit vaše nosní průchody, což usnadňuje průchod vzduchu bez omezení, což taktéž velmi pozitivně působí na chrápání.

Pomoci mohou také speciální náustky. Pomohou vám se správným nastavením polohy čelisti a jazyka tak, že se vám bude snadněji dýchat, a tudíž zabráníte chrápání.

Někdy stačí jednoduchý trik - změnit polohu těla při spánku. Zkuste se vyhnout ležení na zádech, protože chrápání se často objevuje právě v této poloze. Pro větší pomoc zkuste použít klínový polštář, který vám nedovolí ležet na zádech. Nebo si všijte do pyžama tenisák.

Vynechejte před spaním alkohol. Stejně tak i sedativní léky. Fungují totiž jako tlumiče, a to i v rámci dýchacích cest. Následně se pak vaše chrápání může ještě zhoršit.

Zkuste zhubnout či změnit jídelníček. Lidé s nadváhou trpí na chrápání mnohem častěji.

Důležité je snažit se udržovat dýchací cesty dostatečně široké, aby jimi bez potíží mohl proudit vzduch. Toho docílíte třeba tím, že si před spaním dáte horkou sprchu. Ideálně si do sprchy postavte ještě skleničku se solí, která se v teple bude vypařovat a inhalujte ji. Pomůže vám nos protáhnout, ať už je ucpaný z důvodu rýmy, nebo nějakého chronického problému.

 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!

autor: Petra Marečková

Přidejte vlastní komentář, či reakci

© MENZONE | vyrobil INET-SERVIS.CZ 2011 - 2018 | ZOBRAZIT KLASICKY | MOBILNÍ VERZE  

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu menzone.cz vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace