Testosteron z vás dělá kance, ale může i za nákupní horečku


Testosteron z vás dělá kance, ale může i za nákupní horečku

Zdroj: pixabay.com

To, že mužský hormon testosteron ovlivňuje sexuální pudy, je celkem známá věc. Ale věděli jste, že může i za to, že nutně potřebjete drahé silné auto, hodinky nebo značkové oblečení? Ano, tento hormon způsobuje i touhu po luxusu. Tím, že utratíte majlant za drahé věci, snažíte se o prosazení a předvedení socio-ekonomického statusu. Je to jako v přírodě, kdy se samci pyšní barevnějším peřím či srstí. To se však netýká plošně všech mužů, ale jen těch, kteří mají ve srovnání s ostatními vysokou hladinu testosteronu. Skutečnost zkoumaili vědci.

Zkoumání spojení mezi hladinou testosteronu a vyjadřovanou zálibou v luxusních věcech se tak stalo předmětem vědecké studie, která navíc ukázala, jak povrchní onen výběr „luxusu“ vlastně je. Skupině mužů, kterým byl rozdán k aplikování na tělo gel – v polovině případů obsahující testosteron a v druhé polovině placebo – vědci prezentovali loga značek s vysokým a nízkým statusem. Bez ohledu na kvalitu, muži, kteří užili testosteronový gel, drtivě upřednostňovali značky zvučných jmen. Ve druhém kroku si potom muži mohli vybírat výrobky „kvalitní“, „upevňující společenské postavení“ a „zvyšující společenský status“. Muži, kteří předtím užili testosteronový gel, pak opět preferovali výrobky, které měly jejich postavení posílit či upevnit.

„Zvýšená hladina testosteronu vede ke zvýšení mužské touhy podtrhovat jejich společenské postavení prostřednictvím ekonomické spotřeby,“ zní potom závěr celého experimentu. A prý toto zjištění de facto odpovídá také zvykům, jež jsou běžné v živočišné říši – ostatně, právě samečci mají nezřídka výrazné zbarvení, aby nalákali samičky (ty jsou naopak nenápadné, aby nepřitahovaly predátory). Místo pestrobarevného peří tak muži mají auta, hodinky, designové oblečení či rozličné technologické vychytávky – touha po tomto zboží je pak podle vědců podmíněna právě hladinou testosteronu. „Když muž jede limuzínou nebo řídí Hummer či Ferrari, je to způsob, jak dává světu na odiv, že si něco takového může dovolit,“ shrnuje autor studie GideonNave.

Výsledky výzkumu se potom mohou hodit zejména všem, kteří působí v oblasti marketingu a snaží se porozumět spotřebitelskému chování – s ohledem na to, že mužům se hladina testosteronu přirozeně zvyšuje např. během sledování velkých sportovních událostí, při dosažení vyšších stupňů vzdělání nebo také při rozvodech, lze těmto zjištěním přizpůsobit také prodejní strategie…

Zdroj: lui.cz

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!

autor: Petra Marečková

Přidejte vlastní komentář, či reakci

© MENZONE | vyrobil INET-SERVIS.CZ 2011 - 2018 | ZOBRAZIT KLASICKY | MOBILNÍ VERZE  

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu menzone.cz vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace