BMW 325i Cabrio


Čtyřmístný kabriolet řady 3 má u značky BMW více než dvacetiletou tradici. Nová, v pořadí již čtvrtá generace tohoto vozu se na jednu stranu drží osvědčeného receptu, který má u zákazníků úspěch, na druhou ale přichází s jednou velkou novinkou.

 

Začněme nyní tím tradičním. Výchozím modelem tohoto kabrioletu je provedení kupé řady 3. Tato informace je zřejmá nejen ze shodné přední části, která je zejména s rozsvícenými světly pro denní svícení velmi efektní. Z kupé vychází také protáhlá elegantní linie pontonu karoserie s dramaticky jakoby napjatými povrchy boků a jemně stoupající linií prahů. Zadní část je opticky rozšířena protáhlými světly, které září trojicí světelných proužků.

A ona novinka? Tou je pevná skládací střecha, která nahradila tradiční plátěnou. Místo označení kabriolet by tak bylo přesnější hovořit o kupé kabrioletu. Konstrukce střechy působí velmi bytelným dojmem. Střecha má tři hlavní díly, které se skládají zajímavým způsobem nad sebe. Díky tomu dokáží překrýt i relativně dlouhý prostor kabiny a zároveň se ve složeném stavu vtěsnat do zavazadlového prostoru. Právě trojdílná střecha umožnila, aby proporce tohoto vozu byly vyvážené, tak jak jsou zákazníci zvyklí ze všech tří předchozích generací tohoto modelu. Jen dodejme, že v reálu trvá efektní divadlo s přerodem střechy jen o něco více než dvacet sekund.

Za volantem BMW 325i Cabrio

Vydejme se vstříc emotivním zážitkům s větrem ve vlasech. Testovaný bavorák má na zádi označení 325i. Ještě před několika roky by to znamenalo, že pod jeho kapotou pracuje řadový šestiválec s objemem 2,5 litru. Unifikace komponentů však stojí za tím, že nová BMW s tímto označením jsou poháněna třílitrovým šestiválcem se sníženým výkonem. Ten činí 218 koní, zatímco model 330i s prakticky totožným motorem jich má 272. Zajímavostí této pohonné jednotky je použití vysokotlakého přímého vstřikování benzínu postavené na principu common-rail, který je obvyklý u vznětových motorů. Moderní piezo-elektrické vstřikovače umožňují velmi precizní dávkování paliva do válců, takže spotřebu paliva při běžné jízdě snadno udržíte i se samočinnou převodovkou hluboko pod desetilitrovou hranicí.

Výkon motoru

Již od nastartování se můžete kochat nádherným zvukem a kultivovaným projevem řadového šestiválce. Motor se velmi ochotně vytáčí a zároveň potěší i svojí pružností. Vždyť nejvyššího točivého momentu dosahuje již při 2400 otáčkách. Během sportovní jízdy, kdy je vhodné volit rychlostní stupně sekvenčně, oceníte také doslova briskní reakce pohonné jednotky na pohyby plynového pedálu. Jen tak mimochodem, BMW je jednou z mála značek, kde se řadí vyšší rychlosti pohybem páky dozadu, zatímco nižší rychlosti dopředu. Tak, jak je tomu v závodních vozech.

Výkon motoru jako takový je samozřejmě i pro dravější styl jízdy dostatečný. Nicméně, hlavně kvůli vyšší hmotnosti otevřeného provedení, které je ve srovnání s kupé o více než dvě stě kilo těžší, je znát, že vhodnější volbou z hlediska jízdních zážitků by byl již zmiňovaný model 330i. Zajímavá je ale cenová politika mnichovské značky, protože ač jsou oba tyto motory konstrukčně shodné, činí jejich cenový rozdíl překvapivých 110 000 korun.

Když s tímto vozem pojedete po zatáčkovitých silnicích, asi se neubráníte poněkud změnit rozvážný jízdní styl za poněkud živější. Slibujeme vám, že za volantem tohoto BMW si užijete spoustu zábavy. Automobil velmi ochotně plní povely dávané volantem. V některých případech se dokonce díky aktivnímu řízení zdálo, že možná až příliš horlivě. BMW 325i cabrio svého řidiče vždy přesně informovalo o svém chování. Díky tomu se s automobilem velmi příjemně spolupracuje. Zejména průjezd sérií zatáček je skutečnou řidičskou nirvánou. Kabriolet doslova překvapil tuhostí své karoserie, která má jednoznačně pozitivní vliv na značně responzivní chování celého vozu. Na běžných silnicích a při běžné jízdě se skelet vozu takřka nerozvibruje. Tuhost karoserie byla při vývoji otevřeného provedení prioritou. Právě ta má také na svědomí i již uváděný nárůst hmotnosti. Jelikož i kabriolet je podobně jako všechny ostatní vozy BMW citlivě vyvážen, při sportovní jízdě je poznat rozdíl mezi nataženou nebo staženou střechou. Robustní mechanizmus střechy se totiž v její natažené podobě zaslouží o zvýšení těžiště a jeho přesunutí mírně vpřed. Na druhou stranu tuto změnu pocítíte pouze při jízdě na skutečných limitech, které jsou posunuty velmi vysoko.

Aerodynamika

V kabrioletu řady 3 se sice sedí stejně nízko jako ve výchozím kupé, nicméně jeho charakter je pohodovější. Dobrou zprávou je vynikající aerodynamika. Když jedete bez střechy s vytaženými bočními okny a vztyčeným větrolamem za sedadly, ani v rychlostech kolem dvou set kilometrů za hodinu dovnitř nijak zvlášť nefouká. Pro vyjížďku volnou krajinou doporučujeme stáhnout všechna čtyři okna a sklopit větrný štít za zadními sedadly. Rázem zažijete splynutí s okolní přírodou, budete jemně ovíváni čerstvým vzduchem a užijete si ševelení řadového šestiválce.

Nová generace kabrioletu BMW řady 3 dostala s pevnou střechou bezpochyby mnohem praktičtější podobu. Ztratila se snad pouze trocha romantiky, kterou vyvolávaly při jízdě v dešti kapky dopadající na plátno střechy.

BMW 325i Cabrio

Motor: zážehový řadový šestiválec
Zdvihový objem: 2996 cm³
Výkon: 218 k / 160 kW při 6100 ot./min.
Točivý moment: 270 N.m při 2400-4200 ot./min.
Maximální rychlost: 243 km/h
Zrychlení: 0-100 km/h: 8,1 s
Kombinovaná spotřeba: 8,1 l/100 km
Cena: 1 353 260 Kč
 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!

Video BMW 325i Cabrio


Přidejte vlastní komentář, či reakci

© MENZONE | vyrobil INET-SERVIS.CZ 2011 - 2017 | ZOBRAZIT KLASICKY | MOBILNÍ VERZE  

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu menzone.cz vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace