Svět motocyklových závodů aneb když vzduchem létají milióny


Tady leží přední kapota, o kus dál zlomená řídítka, kostra motocyklu má tvar zkrouceného ručníku a támhle ten chlapík v kožené kombinéze, který rozhazuje rukama a zřejmě pod přilbou vypouští z pusy několik peprných slovíček na svojí osobu, tak ten tohle všechno způsobil. Kolik miliónů tohle všechno bude stát?

V dnešní moderní době je možné úplně vše. Satelitní příjem dokáže do vašich obrazovek dostat i ty nejzapadlejší závody na druhém konci světa a patříte-li mezi příznivce motocyklových závodů, určitě si mezi stovkou programu najdete ten nejzajímavější závod.

Když přijde ten čas, kdy si vaše druhá polovička zajde v neděli na babské poplkání ke kamarádce a vy si po výborném obědě sedáte  do křesla a společně s vychlazenou dvanáctkou v ruce sledujete přímý přenos motocyklových závodů, určitě vám v momentě nehody jednoho z jezdců, kdy se motorka v kotrmelcích zastavuje až v ochranné bariéře, bleskne hlavou, kolik tahle oprava bude stát. Je vůbec možné na závodní motorku uplatnit havarijní pojištění? V těchto případech se bude určitě jednat o zcela jiné havarijní pojištění, než máte třeba na svém autě, ale samozřejmě, některé pojišťovny umožňují havarijně pojistit i závodní motocykl, respektive takové motorové vozidlo, které nesplňuje podmínky pro provoz na pozemních komunikacích.

U závodních motocyklů všeobecně budou podmínky pro havarijní pojištění nastaveny úplně jinak a cena za havarijní pojištění se bude pohybovat v hodně vysokých částkách. Přeci jen, pravděpodobnost toho, že dojde k nehodě závodní motorky je v tomto případě 90% a pokud by si pojišťovna řádně nenastavila tarify a do jejich kanceláří by chodily samé žádosti na plnění havarijního pojištění, mohla by své účinkování na českém trhu rovnou odpískat. Když se podíváme na cenu jednoho závodního speciálu, třeba motocyklu MotoGP, pohybujeme se v řádech miliónů eur. Jeden příklad za všechny. Když Tohru Ukawa v roce 2002 při závodech v Doningtonu totálně zničil motocykl Honda RC 211V, jeden britský moto magazín vypočítal cenu nehody na 850 tisíc liber, tedy přes 38 miliónů korun. Když si rozebereme motorku na jednotlivé díly a zaměříme se na její nejzákladnější komponenty tak například kompletní podvozek přijde na 4 milióny korun, převodovka stojí 6 miliónů korun a přední vidlice zhruba 3 milióny korun. Pokud se sečte zbývající materiál jako je motor, pneumatiky, ráfky, apod., dostaneme se na částku 60 miliónů korun za plně tovární motocykl MotoGP.

Motocyklový sport je vysoce rizikový a životní pojištění je v tomto případě povinností každého jezdce. Zlomeniny prstů, klíční kosti nebo kotníku jsou v motosportu nejčastějším zraněním a výběr správné pojišťovny je velice důležitý. Základní cena životního pojištění může být již od 900 Kč měsíčně, od toho se bude odvíjet výše plnění pojistné smlouvy v případě úrazu. Existuje případ, kdy dotyčný měsíčně platil 1 700 Kč. Při úrazu na čtyřkolce utrpěl lehký otřes mozku s hospitalizací a mnohočetné pohmožděniny na různých částech těla. Celkové pojistné plnění činilo 40 000 Kč.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!

autor: Placená inzerce


© MENZONE | vyrobil INET-SERVIS.CZ 2011 - 2024 | ZOBRAZIT KLASICKY | MOBILNÍ VERZE |