MENU - zobrazit / skrýt

Mitsubishi Outlander


Mitsubishi postupně obměňuje svůj výrobní program a jednou z novinek letošního jara je další generace modelu Outlander. Outlander je moderním vozem kategorie SUV, který je postaven především pro jízdu na běžných silnicích.

To ovšem neznamená, že tomuto vozidlu jízda po polních cestách a v terénu vadila, nicméně do větších terénních akcí bychom se s tímto autem nepouštěli. Ani ne tak kvůli jeho světlé výšce 178 milimetrů, ale především kvůli malým nájezdovým úhlům.

Outlander má poměrně měkce nastavený podvozek poskytující pohodlnou jízdu nejen na silnici, ale i v lehkém terénu. Při jízdě jsou cítit velká kola s vyššími pneumatikami, stejně tak jako jistý druh mohutnosti. Řidiči Outlanderu tak dodává pocítit, že si pořídil skutečný kousek auta. A to je v segmentu SUV docela vítaná vlastnost.

Outlander je vybaven elektronicky řízeným pohonem všech kol, který se ovládá otočným kolečkem na středovém tunelu. K dispozici jsou tři režimy. Základ však tvoří pouze pohon předních kol. Manuál k tomuto vozu říká, že první poloha je určena pro běžnou jízdu, kdy není trakce všech kol zapotřebí. Snižuje se tak spotřeba paliva. V tomto nastavení jsou ale při dravějším stylu jízdy znát určité problémy s trakcí předních kol. Dále lze zvolit samočinně připojitelné 4x4. Po jeho zařazení Outlander v zatáčkách citelně ztuhne a zejména ve výjezdech se zklidní.

V extrémních jízdních situacích lze ale jemně cítit okamžiky připojování pohonu kol zadní nápravy. I na běžných silnicích lze jezdit se zapnutým režimem Lock. Sportovní výjezdy ze zatáček jsou pak pocitově ještě o něco stabilnější. Ovšem musíte počítat se zvýšeným opotřebením pneumatik i celého ústrojí pohonu. Proto trvalé používání tohoto režimu, který je určen převážně pro jízdu v terénu, spíše nedoporučujeme. A v čem vlastně spočívá? Elektronicky ovládaná lamelová spojka, která nahrazuje konvenční mezinápravový diferenciál sepne napevno a rozdělí sílu motoru mezi nápravy v poměru 50:50

Motor Mitsubishi Outlander

Zůstaňme ještě u techniky nového Outlanderu. Tentokrát se soustřeďme na motor - dvoulitrový turbodiesel, který má původ u koncernu Volkswagen.

Ano, jedná se o motor 2,0 TDI s výkonem 140 koní, který lze nalézt třeba pod kapotou Škody Octavia. Také v Outlanderu se projevuje typicky méně kultivovaný chod této pohonné jednotky spojený i s její vyšší hlučností. Ne zcela příjemnou vlastností je také příliš strmý nárůst výkonu po překročení obligátních dvou tisíc otáček za minutu. Pod touto hranicí se neděje od třetího rychlostního stupně doslova nic. Nad ní je potom zvýšen akustický projev čtyřválce se systémem vstřikování čerpadlo tryska. Vzhledem k charakteristice motoru je potřeba poměrně často pohybovat řadicí pákou šestistupňové manuální převodovky. Ještě, že řazení je příjemně přesné. Dvoulitrový naftový čtyřválec je v současnosti jediným nabízeným motorem. V budoucnu se objeví také zážehový motor o objemu 2,4 litru a ještě jeden turbodiesel. Tentokrát půjde o výkonnější a kultivovanější motor z dílny koncernu PSA, konkrétně o motor 2,2 HDI s výkonem 156 koní.

Interier Mitsubishi Outlander

Musíme přiznat, že jsme při testu Outlanderu byli v redakci překvapeni v okamžiku, kdy jsme začali zpočátku trochu rutinně zkoumat interiér. Ptáte se proč? Jednoduše proto, že by se za něj nemusel stydět ani velkoprostorový automobil.

Testovaný Outlander byl v sedmimístném uspořádání s dvojicí nouzových sedadel vzadu, nicméně potěšil především prakticky navrženými sedadly druhé řady. Ta jsou dělená v poměru 60:40 a nabízejí praktickou možnost nezávislého posunu v rozmezí přibližně 8 centimetrů, stejně tak jako změny sklonu opěradel. Sedadla lze navíc snadno sklápět vpřed, a tím rozšiřovat již tak objemný prostor pro zavazadla. Praktickým detailem jsou spínače umístěné po stranách kufru. Po jejich stisknutí dojde k samočinnému zvětšení prostoru pro náklad. Jak praktické?

Zpátky za volantem

Vraťme se ale ještě na chvíli za volant. Sedadla jsou umístěná výše, nicméně ne zas tak vysoko, aby se na ně obtížně nastupovalo. Snad jediná výtka k interiéru se týká volantu. Jde totiž pouze výškově nastavovat. Přístrojová deska Outlanderu působí jako celek velmi moderním dojmem. Charakteristická je srozumitelnost a jednoduchost. Potěší také mírně sportovní atmosféra, která uvnitř vládne. Pozornosti by jistě neměly uniknout ani rozmanité odkládací prostory a přihrádky. Mezi ně patří jak dvojitá schránka před spolujezdcem, tak velký prostor ve spodní části středového panelu, rozměrné kapsy ve dveřích nebo schránky mezi sedadly.

Test Mitsubishi Outlander ukázal, že se jedná o velmi moderní a propracovaný automobil segmentu SUV. Outlander je postaven na celosvětové platformě, kterou kromě tohoto modelu sdílí také nový sedan Mitsubishi Lancer, ale též některé modely značek Chrysler, Dodge a Jeep. Zdá se, že Mitsubishi společný základ nejdůkladněji propracovalo. O tom svědčí například i fakt, že střecha tohoto vozu je kvůli snížení těžiště vyrobena z hliníku. A to je v daném segmentu nevídané technologické řešení.

Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec

Zdvihový objem: 1968 cm³

Výkon: 140 k / 103 kW při 4000 ot./min.

Točivý moment: 310 N.m při 1750 ot./min.

Maximální rychlost: 187 km/h

Zrychlení: 0-100 km/h: 10,8 s

Kombinovaná spotřeba: 6,7 l/100 km

Cena: 799 900 Kč

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!

autor: redakce Menzone.cz

pěkná upoutávka na nové Mitsubishi Outlander


© MENZONE | vyrobil INET-SERVIS.CZ

ZOBRAZIT KLASICKY | MOBILNÍ VERZE