Leonardo Del Vecchio – jak se chudý kluk z ulice dostal do žebříčku Forbes


autor: Lucie Osmanská | Galerie

Tomuto Italovi, jenž oslaví 80. let, patří společnost Luxottica, pod kterou spadají značky slunečních brýlí jako například Ray Ban nebo Oakley. Svého otce nikdy nepoznal, matka doslova živořila a v sedmi letech se jej rozhodla dát do sirotčince. Během práce v továrně přišel o část prstu. Dnes je jedním z nejbohatších lidí světa s odhadovaným jměním 20,3 miliard dolarů a s více než šesti tisíci obchody po celém světě. Jaké je jeho tajemství úspěchu?

Ve dne práce v továrně, v noci studium

Narodil se v Miláně, 22. května 1935, jako jedno z pěti dětí. Jeho otec zemřel pět měsíců před jeho narozením. Matka jej dala do sirotčince, neboť se o něj dál nemohla starat. Svou kariéru Leonardo odstartoval coby učeň oboru nástrojář v Miláně (začal pracovat již ve svých 14 letech, aby měla rodina z čeho žít).
Po večerech studoval průmyslový design, ve dne pracoval. Během studií se začal zajímat o brýlové obroučky. Jeho vášeň jej přiměla se roku 1961 přestěhovat do města Agorda v provinicii Berlluno, což je domov pro brýlový italský průmysl.

Od učně až po spolupráci s Armanim

Po šesti letech práce a nabírání potřebných zkušeností, v roce 1967 se Leonardo rozhodl začít vyrábět a prodávat vlastní řadu exkluzivních brýlí pod společností Luxottica. To také s sebou přineslo značný úspěch. Roku 1981 společnost otevřela první mezinárodní pobočku v Německu a mezi prvními začala spolupracovat s italským návrhářem Armanim (s ním jej pojí pracovní vztah již řadu let). Následoval New York (1990), Milán (2000), spolupráce s Vogue a dalšími významnými značkami. Pod společnost spadají například brýle Ray Ban, Hut a také Oakley, které koupili roku 2007 za 2,1 miliardy dolarů.

Del Vecchio pochopil, že brýle jsou velmi důležité pro zrak. Na druhou stranu jsou také součástí naší osobnosti,“ prohlásil Andrea Guerra, jenž působil ve společnosti v letech 2004-2014 v oblasti CEO.

Druhý nejbohatší Ital

Jmění tohoto zakladatele a prezidenta společnosti Luxottica bylo odhadnuto na 20,3 miliard dolarů. Je druhým nejbohatším Italem (prvním je Michele Ferrero) a v žebříčku Forbes mu patří 38. místo (k únoru 2015). Luxottica také vyrábí pro ty nejluxusnější značky jako Ferragamo, Chanel, Versace, Prada, Armani, Ralph Lauren, Tiffany a DKNY.
 

zdroj foto: foter.com/Mike Troy Photography

 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!


Přidejte vlastní komentář, či reakci

© MENZONE | vyrobil INET-SERVIS.CZ 2011 - 2017 | ZOBRAZIT KLASICKY | MOBILNÍ VERZE  

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu menzone.cz vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace