Jezdíte dlouhé cesty? Poradíme, jak neusnout za volantem


Jezdíte dlouhé cesty? Poradíme, jak neusnout za volantem

Zdroj: pxhere.com

Dny se zkracují a začíná se poměrně brzy stmívat. Pokud hodně cestujete, může se o vás při delších cestách pokoušet spánek. Co dělat, abyste neusnuli za volantem? Poradíme vám pár triků. I malý mikrospánek může být fatální. A to nejen pro vás, ale i pro ostatní na silnici.

Pokud jedete přes noc, největší riziko usnutí prý hrozí mezi půlnocí a čtvrtou hodinou ráno. Jedna z prvních rad zní: Nesedejte si za volant unavení. Prospěte se těsně před dlouhou cestou, ať jste co nejvíc odpočatí. Zní to jednodušše, ale je to důležité. Určitě před cestou neflámujte. Tělo bude unavené a v krvi vám může kolovat nějaký ten zbytkový alkohol.

Někdo nedá dopustit na energetické nápoje a silnou kávu. Určitě obojí má své povzbuzující účinky. Ale ty netrvají věčně. Vydržíte čilí třeba jen půl hodinky, pak vás únava přepadne o to víc. Když už, dejte si raději čaj, je šetrnější a povzbuzující účinek vydrží déle.

Vybírat si musíte i jídlo, které během cesty jíte. Těžká a tučná jídla nejsou to pravé, tělo je musí trávit a to ho vysiluje. Během jízdy jsou ideální čerstvé potraviny, a to především ovoce a zelenina. Ovoce obsahuje jednoduché sacharidy, které povzbuzují.

Důležitá je i teplota v autě. V létě je parno, nicméně nyní má skoro každé auto klimatizaci, ale ani s tou se to nesmí přehánět. Neměli bychom ji nastavovat chladněji, než zhruba o deset stupnů rozdílu mezi vnější a vnitřní teplotou.

Samozřejmostí je odpočinek. I ten dvacetiminutový může pomoci. Nejste-li zvyklí na dlouhé řízení, měli byste odpočívat tak asi každé dvě hodiny. Zastávky využívejte k protažení, krátké procházce nebo se natáhněte a odpočiňte si.

Dejte si pozor na to, abyste byli ve správné poloze. Když se vám bude sedět příliš pohodlně, dobré to není, láká vás to ke spánku. Jak tedy vlastně za volantem sedět, abyste neztráceli energii? Pořádně se opřete o sedadlo. Pak se ujistěte, zda ovládáte volant jen rukama a pedály jen lýtky, kotníky a chodidly. Zapojíte-li do těchto činností i další části těla, je to chyba.

I když právě nejste posluchač tvrdé nebo rychlé muziky, bude to lepší volba než klidné, lyrické tóny. Spolu s tmou vás spolehlivě ukolébají do mikrospánku. Tak raději nalaďte stanici, která je trochu živější.

Pokud nemáte spolujezdce, který by si s vámi povídal, zkuste někomu zalovat. Samozřejmě přes hands free a jen pokud je provoz klidný. Pak vás hovor může udržet lépe při bdělosti.

 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!

autor: Petra Marečková

Přidejte vlastní komentář, či reakci

© MENZONE | vyrobil INET-SERVIS.CZ 2011 - 2018 | ZOBRAZIT KLASICKY | MOBILNÍ VERZE  

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu menzone.cz vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace