MENU - zobrazit / skrýt

Jak řídit, když kolem řádí pěkná letní bouřka?


Jak řídit, když kolem řádí pěkná letní bouřka?

Zdroj: pexels.com

Léto je čas, kdy bouřky nejsou výjimkami. A někdy z nich jde opravdu strach. pokud vás taková pořádná letní bouřka zastihne na cestě autem, může to být docela nebezpečné. Pokud se z nebe nesypou kroupy, asi není nutné jízdu kvůli bouřce přerušovat, jen je potřeba dodržovat určitá pravidla.

Bouřka, to není jen déšť ale třeba i silný vítr. Jízda v bouřce navíc se značně sníženými rozhledovými podmínkami vyžaduje maximální soustředění a pozornost.

Rozsvícená potkávací světla při silném dešti by měla být samozřejmostí. Není od věci zapnout i mlhovky. On to dokonce nařizuje zákon, ale spíše se orientujte podle toho, jak vy sami vidíte ostatní auta. Jakmile máte problém vidět ostatní vozidla, zapněte i mlhovky, které jsou přes silný déšť mnohem lépe vidět. Jen je pak zase nezapomeňte vypnout.

Pozor na kluzkou silnici. Po dlouhém suchu se při dešti na povrchu vozovky kvůli prachu tvoří klouzavé blátíčko. Pak když už prší dlouho, paradoxně se jede lépe. Nicméně je třeba mít na paměti, že trochu se přece jen klouže. Čím horší pneumatiky máte, tím to samozřejmě ucítíte víc. Přizpůsobte proto styl jízdy a nechávejte si větší rezervu.

Pozor na louže. Čím vyšší rychlostí auto jede, tím je vyšší hrozba, že pneumatika v takové louži ztratí kontakt s vozovkou. Říká se tomu aquaplaning a jde o to, že pneumatika už nestačí odvádět vodu a sklouzne po vodním filmu. Vlastně se to dá přirovnat k jízdě po mokrém ledě. Jak se zachovat? S autem se neperte a držte rovně volant. Kolo se brzy chytí. Jak jedno kolo vletí do hluboké vody, odporem zpomalí a volant vás zatáhne na tu stranu, kterou jste hlubokou louži trefili.

Neprovádějte prudké a velké korekce! Až se vám za půl sekundy pneumatika chytne podkladu, vždycky pojedete tam, kam máte volant. Vždy se dívejte tam, kam chcete jet, a miřte tam i volantem. V hlubokých loužích se bude sice auto trochu zmítat, ale vždycky pojede tam, kam máte kola. Na dálnici ale v opravdu prudkém dešti nezbude než výrazně zpomalit, někdy i pod 80 kilometrů za hodinu.

Silný déšť často také vyplaví menší kameny z pole, které vám mohou poškodit spodek auta. Navíc takový kámen můžete odhodit na jiné auto. Dalším rizikem jsou popadané větve ulámané silným větrem. Zejména pokud jedete v lese nebo podél stromořadí, hrozí, že přes silnici nějaká větev už ležet bude. Větší kus dřeva může nadělat na autě pořádnou paseku a zničí klidně celý nárazník a plasty zakrytování podvozku.

Zdroj: garaz.cz

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!

autor: Petra Marečková

Přidejte vlastní komentář, či reakci

© MENZONE | vyrobil INET-SERVIS.CZ |  

ZOBRAZIT KLASICKY | MOBILNÍ VERZE