Honda CB600F Hornet - našlapaný sršeň


Honda Hornet se za posledních devět let s modernizací setkala už několikrát, jenže nikdy v takovém rozsahu jako letos. Továrna místo evoluce totiž představila úplně novou motorku.

Nejpočetnější japonský naháč má úlisný výraz od čumáku po zadek a vzhled s více než desetiletou historií vzal za své. Motor je o více než pět kilo lehčí a má znatelně kompaktnější stavbu. Při řešení kam naskládat zbytek, měl tedy konstruktér volnější ruce. Pohonná jednotka není poprvé z vyběhlého CBR, ale ze současného CBR 600RR. Motor sršně však má nižší kompresi, jiné vačky, odpovídající nastavení řídící jednotky a pár dalších detailů.

Původem supersportovní čtyřválec je nastaven na 102 koně ve dvanácti tisících otáčkách. Po ztrátách v převodech se na zadní kolo dostane devadesát koní, přibližně o deset více než u předchozího modelu. Poznávacím znakem Hornetů je osvědčená kostra typu MonoBackbone, která byla použita už u první generace a není další naháč, který by "hondí" řešení převzal. V roce 2007 je to ale historicky poprvé, kdy se člověk odvážil zkonstruovat toto šasi z hliníku. Výsledkem konstrukce z lehčího materiálu je pětikilová redukce hmotnosti.

Úplně nejdříve jsme měli pocit, že je předchozí sršeň dravější. Realita je ale opačná. Když taháte za plyn, je větší raketa nová mašina - starší byla nervóznější, ne dravější. Motorka se nechá vodit po městě padesátkou s otáčkami někde u volnoběhu, nic neodmlouvá a vše se děje plynule. Pro začátečníky a neopadané řidiče je bezva, že vás nic nenutí jet rychle a honit motor jak nadmutou kozu. Pro opačné případy včetně okamžité potřeby něco předjet je tu pásmo přibližně od sedmi tisíc. Čím více se blíží červené pásmo, tím více se vám v hlavě honí písmena RR a Hornet jede ve vrchu podobně monstrózně jako supersporty z přelomu století.

Nedalo nám nezměřit si, jaké se dá reálně vymámit zrychlení z nuly na stovku. Při využití plného výkonu jsme se dostali na 3,1 sekundy. Na motorku, která je tak hodná, že se na ní při dostatečné dávce sebekontroly naučí jezdit i středoškolák, je to zajímavý výsledek. Skloubení hodné motorky a zrychlení, které by donutilo Ferarri pokleknout, je zásluhou toho, čemu se říká vývoj. Poprvé je sršeň nabízen s ABS včetně duálního brzdového systému. Pro toho, kdo neumí přesně dávkovat brzdu a číst řeč motocyklu je to nejlepší varianta jak v krizové situaci zastavit a nespadnout. Na všech typech povrchů si můžete dovolit kdykoli vzít za páčku, držet řidítka, čekat, kdy se stroj zastaví a když je třeba, současně i omezeně řídit.

Hornet pro letošní rok je prostě univerzálnější, klidnější a řiditelný v podstatě každým, kdo umí jet na kole a má mozek v hlavě.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas novinky, aktuality a rady!

Video Honda CB600F Hornet


Přidejte vlastní komentář, či reakci

© MENZONE | vyrobil INET-SERVIS.CZ 2011 - 2017 | ZOBRAZIT KLASICKY | MOBILNÍ VERZE  

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu menzone.cz vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace